Direktlänk till inlägg 7 oktober 2011

naturläkemedel???

Av Sandra - 7 oktober 2011 07:30

Någon som vet hur diabetes reagerar på naturläkemedel?

Fick ju en tablett hos naturläkaren. Sen dess ligger jag på typ 15-16 bs hela dagarna. Trodde först jag hade en infektion i kroppen, men funderade sen på vad jag ändrat i min kost. Då kom jag på denna tablett.

När jag tar mitt kortison reagerar jag likadant, men det släpper ju efter 2-3 dagar och sen sjunker. Nu har jag legat såhär högt 1 vecka.


Igår var jag på utbildning om autism. Så himla bra!!! Men låg så högt så såg sudddigt, tur han pratade bra somhade det för kunde inte läsa på tavlan.

Väl hemma efter en heldag möttes jag av stlrsta leendet från Stina. Så underbart det var att komma hem tilld et. Sen gosade vi två timmar, då kom mormor (min mamma) och tog över gosandet. Stina somnade snabbt hos henne och jag åkte till träning, Core.

Det är verkligen tufft och jag är VÄLDIGT otränad. Att alla muskler kan försvinna så av en graviditet.

Jag var ju mullig innan, men tränade massa så va ganska stark.Nu börjar jag från noll.

Men varje vecka orkar jag en övning extra så går sakta men säkert. Nu ska bara lite vikt försvinna.

Höll på att gå neri vikt innan graviditeten, men just nu är målet det jag vägde innan så 8 kg kvar. Sen när jag är där får jag ta nya tag och gå ner de 7 jag ville ner för 1 år sedan ;)


Jag ror en gång i veckan, Core en gång och promenade varje dag. Borde ställa mig på crosstrainern som står nere, men som det brukar bli så blir det inte av när man har en hemma.

Om jag bara får lite koll på maten så borde kg fösvinna.


Hade tänkt ta en kort kort blogg, men blev visst längre. Stina ligger bredvid och pratar med en filt med massa "tvättlappar". Vet inte vad det heter, men det är såna tygflikar runt hela filten i olika fäger. Den är väldigt spännande.


Kort från Astrid Lindgrens värld i somras. Vi gick nästan hela familjen, mamma, båda sytrarna med barn och så vi två. Nästa år kan Stina springa runt själv, i år sov hon mest.

  



 
 
Emma

Emma

7 oktober 2011 19:31

Hmm har inte hört ngt om det men typ allt påverkar ju bs så det kan det ju vara.. men du är ju jätte duktig med träningen ju!! Det ända jag gör är att gå än så länge.. vill oxå börja träna o stärka min kropp men jag har verklkigen ingen motivation till det just nu!!

http://diabetesemmis

Sandra

7 oktober 2011 19:58

Jag älskar träna =)
Är gansla skönt att komma hemifrån en timma. Även om jag älskar min Stina behöver man paus.
Nörja träna när du känner för det, huvudsaken är att man mår bra.
Vi ska börja babysim om en månad och det är jag inte bekväm med just nu

 
Emma

Emma

8 oktober 2011 09:04

Ska med börja babysimma... Ända jag inte är nöjd med som stör mig är min mage :( ser ju fortf ut som man är gravid ju.. jaja det finns värre saker man har ju trots allt haft en bebis där i :)
Undra vad man ska ha för badkläder på sig för att dölja magen så got det går?!

http://diabetesemmis

Sandra

8 oktober 2011 19:29

Jag har köpt en tankini tror jag det heter. Bikinibyxa och typ linne. Vill inte ha badräkt eller bikini. Detta kändes mest bekvämt =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 16 augusti 2012 21:12

Nä nu ger jag mig. Lägger ner min blogg för tillfället iaf. Jag gillar att ha några läsare men statistiken visar ganska få just nu. Jag valde ju att låsa bloggen så mitt fel. Men har ändå aldrig ork el tid, mår inte särklit bra just nu men kämpar f...

Av Sandra - 8 augusti 2012 21:07

Blev inte att få fart på bloggen, hinner aldrig och är så trött. Alla pratade om att man blir så trött första tiden som mamma, men den tiden har jag nu. Jag är trött hela tiden. Stina vill gärna busa i min säng och så fort jag lägger mig hålle rjag...

Av Sandra - 2 augusti 2012 14:17

Jag vet inte om jag har några läsare kvar efter denna sommar. Att blogga har inte funnits i min vardag.   Jag har nu städat och skulle helst sova liye, men ska jobba snart. Så tänkte ta en snabb bloggning om sommaren.   Stina och jag har förs...

Av Sandra - 2 augusti 2012 11:42

1 timmas promenad avklarad i värmen. Gick utan barnvagn så lite mer motion än när man går med vagn. Stina är hos sin pappa två dagar. Jag ska jobba ikväll och imorgon. Nu testkör jag min nya tvättmaskin och ska ta en sväng med dammsugaren och moppe...

Av Sandra - 31 juli 2012 21:00

Ingen aning om vad  jag ska skriva om idag men hamnade här.   Jag kämpar mot vikten, igen. Jag mår riktigt dåligt över hur jag ser ut men varje gång jag äter duktigt får jag sockerkänning och får ta socker. Inte bästa. Tips? Jag är väldigt rädd...

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards