Direktlänk till inlägg 1 september 2011

varning för känsliga läsare

Av Sandra - 1 september 2011 20:55

Jag bryr mig inte så hårt vad jag säger och inte säger, är inte så känslig när man pratar om spyor, kiss och bajs. Så därför ska jag berätta om mitt läkarbesök idag.


Jag skulle träffa kirurgen idag, som jag väntat. Började med att jag fick vänta 40 minuter i väntrummet. Jag hade början till migrän, så försökte andas för att inte må för illa.

Sen kom en ing läkare och mumlade lite om försening. Kände direkt att detta känns inte bra med honom.

Han började prata om mina smärtor jag haft och hur de kändes. Jag sa ärligt att jag minns knappt, bara att det var det värsta jag varit med om. Han pratade så konstigt och jag kände inget förtroende alls för honom. Ville inte alls prata med honom.

Så skulle han undersöka, tryckte och lyssnade lite här och där. Jag satte mig upp och han sa:

-Då ska vi stoppa ett finger i rumpan!

Bara sättet han sa det gjorde mig olustig, så jag sa bara nej. Det var det jag kände spontant. Han sa han inte tvingade någon så då började han prata om min avföring.

Det har ju mycket med gallan att göra vilken färg o.s.v Men han pratade inte avföring utan sa bajs hela tiden. Säger läkare så??? Kändes som det var en lite 5-åring som pratade kiss och bajs.

Han sa att hans generation (de nyutbildade) ansåg att om man bara hade haft ett gallstensanfall hade man inte haft något.

Jag hade tre ordentliga på en vecka och har nu värk ibland, men det utvecklas inte mer. Men det är väl bara ett......

Jag vill ju inte operera som det är nu, undviker ju det om jag kan.

Han ville ha uppföljning, men jag sa att jag ringer kirurgen i Västervik om/när det kommer tillbaka.

Jag ville inte ha uppföljning för om jag nu ska behandlas ska jag be om en ny kirurg. Det måste man ju kunna få, han är ju inte ensam i Västervik.


Ett helskt besök och jag blev mer och mer dålig. Mötte mamma och Stina. Mamma såg att jag var dålig så frågade om vi skulle åka hem. Men köra bil var ju inte att tala om. Vi gick till ett fik och skulle äta. Finns ju inget att välja på med gluten!!! Aptiten var ju inte bra men fick i mig en macka och kaffe.

Migränen släppte som tur var, men sen dess har jag mått illa och det bara vänder sig i magen ibland. Sen mår jag bra en stund innan illamåendet kommer igen.

Detta var min födelsedag!!!!!!! Enligt mig en hemsk dag  

 
 
Ingen bild

Malin W

1 september 2011 21:32

Ja du Sandra det finns allt några kirurger till att välja på:)

 
Bisan

Bisan

2 september 2011 08:39

Du har absolut rätt att byta läkare utan större anledning till förklaring.
Kram

http://www.beatrice-minadagarilivet.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 16 augusti 2012 21:12

Nä nu ger jag mig. Lägger ner min blogg för tillfället iaf. Jag gillar att ha några läsare men statistiken visar ganska få just nu. Jag valde ju att låsa bloggen så mitt fel. Men har ändå aldrig ork el tid, mår inte särklit bra just nu men kämpar f...

Av Sandra - 8 augusti 2012 21:07

Blev inte att få fart på bloggen, hinner aldrig och är så trött. Alla pratade om att man blir så trött första tiden som mamma, men den tiden har jag nu. Jag är trött hela tiden. Stina vill gärna busa i min säng och så fort jag lägger mig hålle rjag...

Av Sandra - 2 augusti 2012 14:17

Jag vet inte om jag har några läsare kvar efter denna sommar. Att blogga har inte funnits i min vardag.   Jag har nu städat och skulle helst sova liye, men ska jobba snart. Så tänkte ta en snabb bloggning om sommaren.   Stina och jag har förs...

Av Sandra - 2 augusti 2012 11:42

1 timmas promenad avklarad i värmen. Gick utan barnvagn så lite mer motion än när man går med vagn. Stina är hos sin pappa två dagar. Jag ska jobba ikväll och imorgon. Nu testkör jag min nya tvättmaskin och ska ta en sväng med dammsugaren och moppe...

Av Sandra - 31 juli 2012 21:00

Ingen aning om vad  jag ska skriva om idag men hamnade här.   Jag kämpar mot vikten, igen. Jag mår riktigt dåligt över hur jag ser ut men varje gång jag äter duktigt får jag sockerkänning och får ta socker. Inte bästa. Tips? Jag är väldigt rädd...

Ovido - Quiz & Flashcards