Alla inlägg under augusti 2011

Av Sandra - 7 augusti 2011 07:58

I natt blev Stina 11 veckor   

Tänk vad livet ändras när man får barn, MEN så underbart!!!!

Koftan på kortet hade jag som liten, snygg!!!

 


Av Sandra - 6 augusti 2011 21:06

Det blommar så fint på framsidan av mitt lilla hus. Jag har ingen aning om vad det är för blomma, mamma vet inte heller. Den är nu nästan 2 meter hög iaf =)

 

 En mobil över sängen är bra, det ger mig lite extratid att vakna på morgonen =)  

Av Sandra - 5 augusti 2011 20:49

Det blir väldigt varierande med hur ofta jag bloggar. Nu har syster med barn varit hemma så det har varit fullt upp.

Igår var vi på ALV. Jag gick mest runt med Stina i vagnen så hon inte skulle vakna. Men mysigt att vara där och syskonbarnen verkade nöjda.

Stina och jag åkte hem för att byta om till kvällens grillning med Henke, Anna-Karin och Erica. Jag va lite nervös hur Stina skulle vara. Hon är ju lite ilsk om kvällarna och när man varit hemifrån en heldag är hon ganska orolig.

Men hon skötte sig så bra och var så nöjd. Lite pip vid insomningen, men det är ju inget mot vad som kan vara. Vid 21 la jag henne i vagnen (hon får ligga länge i famnen kvällar för att somna hårt) och sen sov hon nerväddad ute. Myggnätet va toppen både på dagen och kvällen. Vid 23.30 kom vi hem och Stina vaknade inte ens när jag packade i och ur henne i bilen. Hon sov vidare i sin säng och vaknade vid 03 för mat.

Jag har helt slut idag men det får man ta. Jag la mig vid 10 med Stina och hoppades hon skulle sova. Hon sov 3 timmar i sin säng!!!! Jag sov 2 timmar, så hann ta också.


Imorgon ska Stina till sin pappa. Jag saknar redan....det är bara tre timmar, men jag tycker hon är för liten för att vara borta från mig. Det känns ju inte bättre av att hon nästan varje gång är orolig efter. Jag ska väl passa på att fixa lite i trädgården, laga mat och duscha länge. Tiden brukar ju springa iväg.......

När hon kommer hem ska vi ha myskväll och vara hemma även söndag. Även att vi har varit hemma har ju kusinerna pussat och kramat på henne. Nu ska hon få lite lugn och ro =)


Hon somnade så jag kunde lägga henne 20.00 idag. Så jag har plockat lite och ätit kvällsmål. Grannen har fest och då blir jag påminnd om att det är helg. Det struntar jag i, lägger mig nu vid 21 ändå!!!! ;)

Av Sandra - 5 augusti 2011 09:38

 

Någon med diabetes som testat gå ner i vikt med soppor?

Jag vill gå ner 10 kg nu och har testat soppor tidigare men är tveksam nu med diabetes.


En morgonrutin vi har, Stina sitter i sängen så jag kan byta om. Hon älskar att sitta   

 

Av Sandra - 3 augusti 2011 21:02

   

Idag var det ett efterlängtat besök hos frissan. Men som vanligt visste jag inte vad jag ville göra, ville inte klippa kort än. Så jag sa:

- Gör vad du vill, men vill ha lite längder och en frisyr.

Nu har det bara "varit"........

Jag blev supernöjd och skulle kalla det lite kortlångt..... =)


KLockan är 21.04 och jag är väldigt redo för sängen. Inorgon blir det grillning hos Erica och då lär jag inte va i säng innan 21. Blir första kvällen Stina är med på en "kompiskväll". Hoppas hon har en lugn kväll som idag.


Av Sandra - 2 augusti 2011 11:23

5180 gram och 56,3 cm   

På måndag blir det läkarkontroll


Jag är så lycklig, allt känns så otroligt bra. Jag har bara en liten sak som grämer mig, men har nu tagit mitt beslut och ska nu bara prata med dom berörda och hoppas på det bästa.

Storasyster och hennes barn är hemma några dagar så de kommer hit till lunch. De är ju ganska gärna barnvakt, så de får pussa på Stina när jag bakar lite. Sen kommer Markus hit och jag traskar iväg för att träna 1 timma   


På återseende =)


Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards