Alla inlägg den 25 augusti 2011

Av Sandra - 25 augusti 2011 20:44

Ibland kommer jag inte ihåg vad jag bloggat om, orkar inte läsa allt så blir det dubbelt så blir det ;)


Mamma och jag har varit i Vimmerby och gjort stan. Vi började med att träffa syster Leena och fikade. Jag var duktig och tog endast en kopp kaffe och en banan.

Leena gick till jobbet och mamma och jag strosade runt. Jag beställde tårtor till dopet, glutenfria prinsesstårtot. Kan bli spännande, men svin-dyrt!!!!

Mamma handlade som vanligt till barnbarnen, jag köpte inget. Stina fick även insatsen till tripp trapp stolen av mormor och morfar. Tyget tänkte vi sy själva, för jag har inte råd. Så nu ska jag bara hämta stolen jag köpt och lacka om den. Sen ska Stina få testa sitta.

Stina var ju också med, sov oavbrutet i tre timmar!!! Vagnen är bra när den rör sig hela tiden.


Som sagt så älskar Stina att sitta. Men att ligga på mage är det värsta hon vet. Jag försöke ribland så hon får träna nacken, men blir bara vrål. Hon visar inte så stora tendenser till att vända sig från rygg till mage heller. Men det kommer ju med tiden   


Idag beslutade jag mig för att börja jobba lite. Jag vill egentligen inte, men jag har inte råd att leva med föräldrapenning själv. I så fall måste jag ta mer dagar och kan inte vara hemma så länge. Istället får det bli att jobba 3-4 pass i månaden till att börja med. Har tänkt 5-timmarspass och 20 timmar i måanden gör skillnad på pengar. Mamma erbjöd sig vara med Stina så jag kan jobba och även Stinas pappa kan ju vara hemma hos mig och sköta nattning och annat. Även gudmor ställer ju upp om hon är ledig. Det blir nog bra när jag väl börjar. Ska träffa bemanningen imorgon så jag får jobba som vikarie. Känns konstigt att vara vikarie efter så många år som fast anställd nu. Blir ju konstigt om jag hamnar som vikarie på mitt jobb.   Men kan sakna jobbar-kompisarna ibland och det sociala man får på jobbet.



Av Sandra - 25 augusti 2011 08:12

Hur gör ni småbarnsmammor med barnens sömn?

Stina är svårsövd, får gå och vanka ett tag och sen sitta en stund. Men sen sover hon ändå bara 30 minuter i sin säng. Somnar sen direkt om i famnen. Går ju inte i längden att ha en sovande tjej på armen. Igår behövde jag sova så då la jag henne i min säng och jag låg bredvid, då sov hon 2 timmar. Men jag vill inte ligga varje dag heller.

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards