Alla inlägg den 22 augusti 2011

Av Sandra - 22 augusti 2011 18:46

Jag har lite egentid. Stina är på promenad med sin pappa. Jag är jätte-trött efter underbar massage. Sjukgumnasten tog tag i min rygg idag, så tillbaka om två veckor.

Jag har faktiskt varit på framsidan och rensat i mitt land och varit vid pappersåtervinningen.

Vi provade båda dopklänningarna. Vi ar båda en klänning som varit med i släkten länge. Idag kände vi nog båda min, för den satt bäst. Kommer vi inte överens till dopet så får lotten avgöra.


Idag har jag börjat ta tag i min vikt och slappa mage. Är så trött att gå i stora tunikor för inget passar. Jag har köpt hem soppor genom God balans. Jag har köpt för 16 dagar bara för att se hur diabetesen reagerar.

Idag har jag legat mellan 5-9 och det känns toppen. Jag la upp första dagen såhär:

  • 06.30 ½ soppa och vatten
  • 9.00 yogurt, flingor och macka
  • 11.30 ½ soppa
  • 13.30 Ris och korvstroganof med morot
  • 16.00 banan
  • 18.30 1 hel soppa och morot
  • Jag tänkte göra en fruktsallad innan läggning sen beroende på hur hungrig jag är då

Jag går ju absolut inte helfart, men hoppas att detta och motion hjälper till lite. Idag blev det 1 timmas promenad.


Ska ner och fixa Stinas mat inför natten nu när det är lugnt. Vid 19.30 är det telefonmöte med Smålands folkracekommitté. Markus sa han kunde stanna om Stina inte somnat, för kan bli svårt att sitta i telefon som sekreterare med en Stina på armen.


Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards