Alla inlägg den 14 augusti 2011

Av Sandra - 14 augusti 2011 20:24

Igår var det folkrace på schemat. Vi åkte vid 07. Jag ställde ingen locka för Stina vaknar ju tidigt, men denna morgon vaknade jag 05.15 och hon va inte vaken. Undra hur länge hon sovit om hon inte vaknat av att jag gick upp.


Det var kul att komma ut, hade gärna minglat mer men jag är verkligen usel på att bara gå fram till folk och prata. Tittade inte så värst mycket på tävlingen utan pratade med de personer man känner lite bättre.

Stina sov mest hela dagen i vagnen, bara man gungar hela tiden så sover hon. Står den still så öppnas ögonen direkt.


Idag har hon knappt sovit något. Vi har varit hos mamma och bakat. Varje gång hon somnade i famnen och vi la henne, så öppnades ögonen.

Hon har en liten tråkig period nu denna vecka. Vill inte somna om man inte går runt och gungar. Så fort jag sätter mig så skriker hon som en "galning". Hon vill inte sova i sängen dagtid, utan det är promenade som gäller.

Jag gick sakta hem så hon skulle få sova i vagnen. Så fort jag släppte vagnen i hallen, så kom ett vrål från vagnen. Det gick inte att trösta långa stunder.

Efter ett tag gjorde jag en flaska mat även att det knappt gått 2 timmar. Hon slukade den och den var hon så trött. Efter mycket vridande, vändande och gnäll så somnade hon utan att jag behövde gå omkring. Hon somnade redan 18, så blir nog en tidig morgon imorgon (tidigare än vanligt).


Jag har inget emot at gå promenader med henne, men min rygg har inte blivit bra sen graviditeten. Idag är den hemsk. Det är skönt att promenera, men sen när jag kommer hem och sätter mig så stelnar hela ryggen. Att då gå omkring och gunga en 5-kilosklump blir det inte bättre av. Men självklart gör jag allt för att Stina ska ha det bra.

Imorgon ska jag ringa sjukgymnasten och börja gå där igen. Kan vara en bra ide.


Tror jag hade gallstensanfall också idag. Inget stort.... men efter maten hos mamma blev jag så akut illamående, men det blev bättre efter ett tag. Nu hemma så började det stråla smärta på höger sida och det säger dom ju är gallan. Jag tog en smärtstillande så det har inte blivit mer. Längtar till jag ska få träffa kirurgen och prata igenom detta. Bara 2 veckor kvar.


Blev en lång blogg igen.......GODNATT

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards