Direktlänk till inlägg 9 augusti 2011

sängen lockar

Av Sandra - 9 augusti 2011 20:36

Vad säger man en tisdagkväll... jag sitter i nattlinne framför Allsång på Skansen. Jag kommer vara i säng innan 21 idag. Är kanske tidigt, men jag orkar inte dagarna om jag sitter uppe. Stina är ju vääääldigt morgonpigg. Sover hon till 5.30 är jag glad. Det är alltid något matuppehåll på natten också. Så all sömn jag kan få är uppskattat just nu   


Denna dagen for vi till Storebro. Där blev det lunch och kusinbus/mys. Stina sov mest, men Adelé plockade med Stina. Hon skulle ta på skor och sen hämtade hon sin pyamas och la på Stina   

Leena åkte iväg till vetrinären så jag var barnvakt. Gick över förväntan. Stina var trött så somnade hos mig och jag kunde t.o.m lägga henne i soffan en stund innan hon vaknade. Adelé satt och hade mys med mig i soffan. Sen åt hon och jag mellis, jag blev matad...ha ha... hon åt massor iaf. Så jag klarade ca 1½ timma galant med två små barn.

Åkte hem efter ett stod hos föräldrarna. Stina var så nöjd, hon badade, låg själv och sprattlade och pratade. Sen bara vände det, såna skrik har jaginte hört sen hon var nyfödd. Visst kan hon gnälla om kvällarna, men detta var vråla. Hon var ill-röd i ansiktet och tårarna sprutade. Testade verkligen allt jag kunde komma på. Till slut började jag om med allt och då intog hon sovställning. Hon gnydde ett bra tag men jag gick fram och tillbaka här hemma och sjöng... men kan knappt några barnlåtar......

Hon somnade, så hon fick sova i famnen. Hon vaknade efter 20 minuter, åt en flaska ersättning och somnade om.

Man undrar ju vad det är som stör så mycket i en liten bebiskropp. Hjälplös känner man sig ju verkligen!!!!!


Har haft sån ryggvärk och stundvis illamående två dagar nu..........inte roligt alls.......klarade inte träna igår. Jag gick ju dit, men blev mest att prata med Johanna. Imorgon ska jag testa att styrketräna och hoppas det går bättre. Träna upp ryggen lite igen.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 16 augusti 2012 21:12

Nä nu ger jag mig. Lägger ner min blogg för tillfället iaf. Jag gillar att ha några läsare men statistiken visar ganska få just nu. Jag valde ju att låsa bloggen så mitt fel. Men har ändå aldrig ork el tid, mår inte särklit bra just nu men kämpar f...

Av Sandra - 8 augusti 2012 21:07

Blev inte att få fart på bloggen, hinner aldrig och är så trött. Alla pratade om att man blir så trött första tiden som mamma, men den tiden har jag nu. Jag är trött hela tiden. Stina vill gärna busa i min säng och så fort jag lägger mig hålle rjag...

Av Sandra - 2 augusti 2012 14:17

Jag vet inte om jag har några läsare kvar efter denna sommar. Att blogga har inte funnits i min vardag.   Jag har nu städat och skulle helst sova liye, men ska jobba snart. Så tänkte ta en snabb bloggning om sommaren.   Stina och jag har förs...

Av Sandra - 2 augusti 2012 11:42

1 timmas promenad avklarad i värmen. Gick utan barnvagn så lite mer motion än när man går med vagn. Stina är hos sin pappa två dagar. Jag ska jobba ikväll och imorgon. Nu testkör jag min nya tvättmaskin och ska ta en sväng med dammsugaren och moppe...

Av Sandra - 31 juli 2012 21:00

Ingen aning om vad  jag ska skriva om idag men hamnade här.   Jag kämpar mot vikten, igen. Jag mår riktigt dåligt över hur jag ser ut men varje gång jag äter duktigt får jag sockerkänning och får ta socker. Inte bästa. Tips? Jag är väldigt rädd...

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards