Direktlänk till inlägg 28 juli 2011

bloggande om allt och ingenting

Av Sandra - 28 juli 2011 12:12

Jag vaknade nyss från en lite förmiddagslur. Hade tänkt slappa med lite film när Stina sov, men så blev det visst inte. Även om det är så könt att sova lite, så har jag väldigt svårt att vakna till liv när jag sover dagtid. Får ofta huvudvärk och är allmänt slö.

Idag är väl sovdag, för vi har sovit:

21.45-03.45

04.30-05.45

07.00-08.10

10.15-12.Stina sover fortfarande.


Behöver handla, men idag vill jag verkligein inte ut. Det är så grått och trist. Borde vila kroppen, för jag har promenerat minst 2 gånge rom dagen nu och även tränat. Har fått sprickor på hälaran, så idag blev det strumpor och insmorning av aloe vera.


Mamma ska va barnvakt ikväll, så honkan kanske komma tisigare så kan jag ta bilen och handla. Ikväll blir det Bambugården (kinaresturang) med tre vänner. Jag bad mamma vara barnvakt här hemma hos mig, så kan Stina få somna i sin säng omjag blir sen hem. Tycker inte om detta farande fram och tillbaka med henne kvällar ibland. Hon blir så orolig. Hade tänkt be Markus komma, men han skulle på lite semetser.

Han var här när jag tränade i tisdags. Känns bra när man kan lösa det så. Då får jag träna utan barn och han få lite egentid med Stina.


Jag har släppt ut mina katter nu. Känns både bra och dåligt. Är en tänkande tjej, så tankarna flyger iväg när de är ute vad som kan hända.

Idag var Elsa ute 2 timmar, Zimba är inte glad i att jag stänger altandörren så han kommer in igen. När jag gick ner och öppnade kom ju Elsa på 30 sekunde, så långt borta var hon inte... =)

Bisan var här igår, även henens dotter kom en sväng. Då satt vi ute och fikade. Stina låg hur nöjd som helst i vagnen ute och kikade. Då kändes det bra att slippa vakta så katterna inte smiter egenom nätdörr och annat.


Stina har börjat äta ganska bra, hon äter mellan 100 ml-150 ml nästan jämt. Men om jag tar paus för rapning vägrar hon fortsätta äta. Så nu får hon äta tills hon är nöjd och så föröker jag rapa henne efter. Sällan hon rapar längre, så hon kanske inte behöver det lika mycket nu. På mändag blir det ny vägning. Hoppas hon gått upp tillräckligt, för då blir det bara 1 gång/månaden sen. Nu går vi varannan vecka även att man inte behöver det nu. Men gillar ju vår bvc-sköterska.


Stina älskar att sitta upp. Hon ser ut som en "hösäck" (kommer kort), men om man försöker räta på henne, så blir hon arg. Så hon sitter och kikar och tränar nacken. Att träna nacken när hon ligger på magen vill hon inte alls!!!


Nu är det någon som ligger och fiser och skrattar i sin säng, så Stina är nog vaken.... ha ha   

 
 
Ingen bild

Camilla Skoglar

28 juli 2011 17:15

Så mysigt det låter. Hoppas du får en trevlig kväll på bambugården ikväll.
Ha det bäst. Kram camilla S

Sandra

28 juli 2011 20:56

Det är mysigt livet =)
Bambugården var toppen.
ha det bra kram

 
Bisan

Bisan

28 juli 2011 22:14

Söt hösäck , kommer nog funka med katterna bara dom vänjer sig.
//kram

http://www.beatricedagar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 16 augusti 2012 21:12

Nä nu ger jag mig. Lägger ner min blogg för tillfället iaf. Jag gillar att ha några läsare men statistiken visar ganska få just nu. Jag valde ju att låsa bloggen så mitt fel. Men har ändå aldrig ork el tid, mår inte särklit bra just nu men kämpar f...

Av Sandra - 8 augusti 2012 21:07

Blev inte att få fart på bloggen, hinner aldrig och är så trött. Alla pratade om att man blir så trött första tiden som mamma, men den tiden har jag nu. Jag är trött hela tiden. Stina vill gärna busa i min säng och så fort jag lägger mig hålle rjag...

Av Sandra - 2 augusti 2012 14:17

Jag vet inte om jag har några läsare kvar efter denna sommar. Att blogga har inte funnits i min vardag.   Jag har nu städat och skulle helst sova liye, men ska jobba snart. Så tänkte ta en snabb bloggning om sommaren.   Stina och jag har förs...

Av Sandra - 2 augusti 2012 11:42

1 timmas promenad avklarad i värmen. Gick utan barnvagn så lite mer motion än när man går med vagn. Stina är hos sin pappa två dagar. Jag ska jobba ikväll och imorgon. Nu testkör jag min nya tvättmaskin och ska ta en sväng med dammsugaren och moppe...

Av Sandra - 31 juli 2012 21:00

Ingen aning om vad  jag ska skriva om idag men hamnade här.   Jag kämpar mot vikten, igen. Jag mår riktigt dåligt över hur jag ser ut men varje gång jag äter duktigt får jag sockerkänning och får ta socker. Inte bästa. Tips? Jag är väldigt rädd...

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards