Direktlänk till inlägg 23 juli 2011

pest eller kolera

Av Sandra - 23 juli 2011 09:09

Min läkare ringde igår. Det skulle egentligen ta en vecka på att få resultaten efter röntgen, men han hade fått papperen igår. Han ville hellre ringa än att skicka brev. Så bra en läkare är då!!!!

Det positiva var att jag inte har njursten och njurarna såg bra ut.

Det negativa var att istället har jag gallsten!!!!


Alltså.......jag orkar inte alla dessa sjukdomar. Nu blir det ännu mindre att äta. Jag har bara läst lite och äpple, päron, paprika och fet mat ska man undvika. Jag ska få en tid till kirurgen i Västervik och prata om ev. operation eller om man ska låta det va. De rekomenderar inte operation, jag gjorde ju nyss en bukoperation.

Men känns obehagligt att veta att jag kan få ett nytt "anfall" när som helst. Var jag ensam fixar jag ju det, men nu har jag ju Stina att tänka på. Jag har smärtstillande redo, men fick jag feber eller mådde dåligt skulle jag till akuten eller vårdcentralen direkt.


Nu har jag.......massa matallergier, diabetes typ 1, gluten och gallsten. På det har jag migärn och spänningshuvudvärk.

Ett riktigt härligt år jag har haft!!!!! Stina är det bästa som hänt mig, men alla sjukdomar.......usch.......


Nu tar jag gärna emot tips på vad man kan äta med diabetes på kvällarna. Jag brukar äta frukt...äpple, päron......men det ska jag ju inte nu. Frukt som är så bra att ha i väskan.

 
 
Hanna

Hanna

26 juli 2011 10:31

Gallsten har jag också haft i många år. Opererade bort stenarna efter att ha haft anfall oavbrutet en hel vecka men det tog många år mellan första och andra anfallet. Jag kunde äta det mesta då men var tvungen att tänka rimliga mängder. Äpple och päron gick bra om jag skalade dem av någon anledning. det jag hade svårast att äta var riktigt stark mat och drycker med kolsyra, men oftast när jag "kände av" gallan var det bara molvärk en stund direkt efter måltid.Anfallen var sällsynta i början, prova dig fram försiktigt. Det jag kommer på nu att jag undevek var ägg, majonäs, paprika och stark mat, även stärkelserik mat i stora mängder var lite tufft för gallan men som sagt det blev inga anfall utan mer molvärk i några timmar.

Operationen var enkel och relativt smärtfri (om man jämför med ett snitt). Titthål med tre ingångar, det var klart på några minuter och jag åkte hem samma dag med endast alvedon som smärtlindrning.

Du har verkligen haft ett tufft år, jag hoppas du slipper känna av gallan för mycket!

http://egobuffa.blogg.se

Sandra

26 juli 2011 12:24

Tack för tips. Jag äter ju massa äpple men har inte märkt nåt.
Får glömma detta år oc h hoppas första året med Stina blir toppen istället

 
Hanna

Hanna

26 juli 2011 17:36

Klart det blir ett fantastiskt år med tösen=)

Gallsten och diabetes hänger tydligen ihop, väldigt vanligt fick jag höra iaf. Jag led inte så mycket av det och det är ju relativt lättåtgärdat.

http://egobuffa.blogg.se

Sandra

26 juli 2011 18:11

Ja gallsten och diabetes hör ihop. Även vanligt med gallsten i samband med graviditet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 16 augusti 2012 21:12

Nä nu ger jag mig. Lägger ner min blogg för tillfället iaf. Jag gillar att ha några läsare men statistiken visar ganska få just nu. Jag valde ju att låsa bloggen så mitt fel. Men har ändå aldrig ork el tid, mår inte särklit bra just nu men kämpar f...

Av Sandra - 8 augusti 2012 21:07

Blev inte att få fart på bloggen, hinner aldrig och är så trött. Alla pratade om att man blir så trött första tiden som mamma, men den tiden har jag nu. Jag är trött hela tiden. Stina vill gärna busa i min säng och så fort jag lägger mig hålle rjag...

Av Sandra - 2 augusti 2012 14:17

Jag vet inte om jag har några läsare kvar efter denna sommar. Att blogga har inte funnits i min vardag.   Jag har nu städat och skulle helst sova liye, men ska jobba snart. Så tänkte ta en snabb bloggning om sommaren.   Stina och jag har förs...

Av Sandra - 2 augusti 2012 11:42

1 timmas promenad avklarad i värmen. Gick utan barnvagn så lite mer motion än när man går med vagn. Stina är hos sin pappa två dagar. Jag ska jobba ikväll och imorgon. Nu testkör jag min nya tvättmaskin och ska ta en sväng med dammsugaren och moppe...

Av Sandra - 31 juli 2012 21:00

Ingen aning om vad  jag ska skriva om idag men hamnade här.   Jag kämpar mot vikten, igen. Jag mår riktigt dåligt över hur jag ser ut men varje gång jag äter duktigt får jag sockerkänning och får ta socker. Inte bästa. Tips? Jag är väldigt rädd...

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards