Alla inlägg den 21 juli 2011

Av Sandra - 21 juli 2011 21:10

Imorgon blir min lilla älskling 2 månader  

Tiden går så fort, men ändå sakta. Det känns som mer än 2 månader sen jag låg på BB.

Hon är iaf en underbar liten tjej och det bästa som hänt mig!!!! Kärleken blir större för var dag   

Vi ska fira hennes 2 månadersdag genom att ha en lugn hemmadag. Hon sover bäst hemma, men vi tar nog en lång-promenad också.


Idag har hon somnat varje gång det är dags att åka, stackare.. Hon sover sällan djupt så hon vaknade ju varje gång. Men jag hade mina läkarbesök idag och även att hon va hos sin pappa när jag åkte till Västervik så blev det mycket farande i o ur bilen.

Båda besöken gick bra, så nu får jag börja träna igen. Äntligen =)

Njurarna får jag svar på om en vecka.


Nu blir det sängen. Jag hoppas Stina sover länge i natt, för hon har precis ätit 120 ml och innan det åt hon 150 ml. Hon borde kunna sova till 4 iaf ;)

Igår åt hon knappt något och idag chockar hon och äter massa!   

Av Sandra - 21 juli 2011 09:29

Idag är det dags för efterkontroll. Jag hoppas ju på att allt är bra så jag kan börja träna och lyfta igen. Jag har ju fuskat lite med att lyfta sista veckorna, men det är inte lätt att få hit någon att lyfta i vagnen varje gång. Sen var jag ju barnvakt åt underbara Adelé 2 dagar och hon vill ju gärna va i famnen.


Efter första läkarbesöket som är här i Hultsfred åker jag till Västervik. Det är dags att röntga njurarna och kolla efter sten. Borde inte vara något eftersom jag inte haft ont på 2 veckor typ.

Men jag ska fasta i tre timmar innan Västervik. Avskyr att fasta, helst nu med diabetes. Tre timmar är ju inte mycket, men det är alltid då jag lyckas ligga för lågt. Jag ska äta lunch 10.30 idag och tar väl då bara "fjuttiga" enheter insulin. Bättre ligga högt några timmar än att sjunka så jag inte kan göra röntgen.


Jag är trött och har huvudvärk idag, typiskt när jag har saker jag inte kan avboka.


Stina åt inte lika bra som vanligt i natt, hon verkar ändå inte må dåligt. Men nu imorse kom största lasset i blöjan så nu borde hon äta igen. Fick i henne lite extra efter blöjbytet även att det inte va matdags. Jag förstår inte hur bvc tror att hon ska få i sig 150 ml. När hon ätit 60 är jag nöjd, försöke rju få i henne mer och det går oftast men då tar ju matningen 1 timma med massa paus.

Jag funderar på att börja använda napp 2 till flaskan. Kan ju va att hon inte orkar äta för hon får jobba för mycket. Så var det ju med amningen.


Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards