Alla inlägg den 5 juli 2011

Av Sandra - 5 juli 2011 20:46

Vi har nu sovit hemma i två nätter och det har gått bra. Verkar som penicillinet tig död på urinvägsinfektionen och att jag kissat ut en liten sten. Väntar bara på röntgen av njurarna nu.


Min lilla tjej hade blivit stor igår. Vi var på bvc och hon väger nu 4520 gram och är 54 cm lång. Som hon växer!!!!

Jag tog upp hennes mage, för sen hon slutade amma har magen blivit trög och hon har mycket gaser.

Jag fick några tips annars skulle jag höra av mig igen om recept. Igår fick hon rapsolja i maten, sen tog hon ett skönt bad och så tog vi tempen. Detta hjälpte och det kom snabbt ett lass och ännu ett på natten.


Ikväll har hon haft ont igen (gissar jag att hon har). Hon skrek oavbrutet i en timma. Det var ju så hon knappt andades. Jag försökte med allt verkligen. Det enda som lugnade var skötbordet. Så hon fick ligga och lufta lite och vi testade att "irritera" med tempen igen. Snart efter kom det några fisar och hon lugnade sig ganska fort. Stackars tjej!!!!


Idag har jag bjudit mamma på lunch, vi tog en promenad och sen storhandlade vi. Så mycket har jag aldrig handlat....1053 kr!!!! Men nu har jag mat så jag kan laga om Stina skulle sova länge någon dag.

Maten fungerar inte bra om kvällarna. Det gjorde det ju hos föräldrarna då de tog Stina. Nu har jag börjat ta frukt när jag brukar äta mat runt 18 och sen äter jag mat när Stina somnat runt 19.30 Inte bästa lösningen att äta så sent, men har ingen annan lösning just nu.


Klockan är snart 1 och då brukar jag börja dra mig mot sängen, har en morgonpigg tjej ;)

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards