Direktlänk till inlägg 3 juli 2011

diabetes och amning

Av Sandra - 3 juli 2011 09:50

Jag glömmer ju att skriva om min diabetes som egentligen skulle vara en stor del av denna blogg.

Nu efter graviditeten fungerar den väldigt bra (för det mesta). Det var mycket lågt i början när jag ammade mycket. Nu ligger jag oftast mellan 4 bs- 8 bs. Blir ibland något över 10 bs men dt får gå. Nätterna har jag lite problem. Jag sover ju inte länge nu när jag har Stina, ändå höjs bs under natten. Jag har ökat lantus, men har inte märkt skillnad.

Det ska bli intressant att ta hba1c framöver.


Det gör ont i hjärtat, men jag har fått ge upp amningen. Vi har ammat 2 gånger om dagen/10 minuter per gång i två veckor. Det har fungerat bra och jag gillar den närheten.

I onsdags låg jag dålig hela dagen, så det blev att pumpa. Efter det har inte Stina velat amma, hon bara skriker när jag försöker. Så efter två dagars vägran ger jag upp. Vi har ju kämpat i 6 veckor, så får vara nöjd med det.


Stina är ju 6 veckor idag   

 
 
Emma

Emma

14 juli 2011 17:39

Du ska vara glad att du orkat kämpa så länge!! Jag orkade inte lika länge som du! Nu har vi iaf försökt! Läste att du hade ont i ryggen. Det har jag med!! Skit ont i hela ryggen plus axlar o lite nacke men det är väl sen efter graviditeten! Man hade ju rätt stor mage då!

http://diabetesemmis.wordpress.com

Sandra

14 juli 2011 20:01

ja nu har vi försökt amma
hag gick upp 20 kg så gissar ryggen tagit skada. får snart börja träna hoppas jag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 16 augusti 2012 21:12

Nä nu ger jag mig. Lägger ner min blogg för tillfället iaf. Jag gillar att ha några läsare men statistiken visar ganska få just nu. Jag valde ju att låsa bloggen så mitt fel. Men har ändå aldrig ork el tid, mår inte särklit bra just nu men kämpar f...

Av Sandra - 8 augusti 2012 21:07

Blev inte att få fart på bloggen, hinner aldrig och är så trött. Alla pratade om att man blir så trött första tiden som mamma, men den tiden har jag nu. Jag är trött hela tiden. Stina vill gärna busa i min säng och så fort jag lägger mig hålle rjag...

Av Sandra - 2 augusti 2012 14:17

Jag vet inte om jag har några läsare kvar efter denna sommar. Att blogga har inte funnits i min vardag.   Jag har nu städat och skulle helst sova liye, men ska jobba snart. Så tänkte ta en snabb bloggning om sommaren.   Stina och jag har förs...

Av Sandra - 2 augusti 2012 11:42

1 timmas promenad avklarad i värmen. Gick utan barnvagn så lite mer motion än när man går med vagn. Stina är hos sin pappa två dagar. Jag ska jobba ikväll och imorgon. Nu testkör jag min nya tvättmaskin och ska ta en sväng med dammsugaren och moppe...

Av Sandra - 31 juli 2012 21:00

Ingen aning om vad  jag ska skriva om idag men hamnade här.   Jag kämpar mot vikten, igen. Jag mår riktigt dåligt över hur jag ser ut men varje gång jag äter duktigt får jag sockerkänning och får ta socker. Inte bästa. Tips? Jag är väldigt rädd...

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards