Alla inlägg den 30 juni 2011

Av Sandra - 30 juni 2011 20:35

Jag sitter hemma hos föräldrarna där jag bott sen igår. Ska skriva ner min historia..........


I lördags natt (midsommardagen) vaknade jag av hemsk smärta i ryggen. Jag kunde inte ligga, stå, sitta...... till slut fick jag kräkas av smärta. Jag fick panik för jag trodde att Stina skulle vakna. Föräldrar och syster bortresta, så jag sms Johanna. Jag gissade ju hon inte va nykter, men det kändes skönt att någon visst hur dålig jag var. Efter en timma så avtog det och jag somnade, Stina sov egenom allt som tur var.

Jag gissade då att det var någon slags mensvärk som kom igen. Leena sa det kunde vara eftervärkar.


Igår natt (tisdag-onsdag) vaknade jag igen av samma sak. Denna gång va Stina vaken, så jag satt och grät av smärta när hon fick mat. Även denna gång släppte det efter en timma.

På morgonen kom ett illamående över mig och jag började kräkas. Det blev bara värre, jag hann inte till toaletten utan blev i hallan (USCH). Ringde som en tok till mamma som har semester, men inget svar. Johanna var på väg när jag fick tag på mamma, så det blev mamma som kom. Hon tog Stina och jag la mig på toa. När de gått la jag mig och sov mellan 9-15 med korta uppehåll för att försöka äta något.

Magsjuka eller matförgiftning trodde jag nu.


Runt 16 började smärtan i ryggenn igen, jag tog panodil och försökte slappna av. Jag stor-tjöt konstant. Jag ringde mamma óch sa jag sover där med Stina för det var så otäck känsla. Jag tog mig till föräldrarna. När jag fortfarande grät efter 4 timmar ringde jag sjukvårdsupplysningen. Fick vänta 45 minuter!!!!

De sa att jag skulle åka till akuten, men då började jag må bättre så beslöt att stanna hemma. Var ju inte ensam så kunde ju åka om det kom på natten.


Sov hela natten och även Stina med 1 matuppehåll. Jag ringde vårdcentralen trots smärtan var borta. Illamåendet smög fortfarande. Jag fick akuttid inom 30 minuter, så åkte direkt.

Jag fick min snygga underbara läkare. Han tog prover innan han träffade mig och sen fick jag berätta allt igen. Det visade sig att jag har urinvägsinfektion och njursten.

Urinvägsinfektion jag tydligen gå upp mot njurarna och göra denna smärta i samband med njursten då. Jag fick penicillin och smärtstillande. Han skulle också skicka remiss till Västervik för att kolla njurarna.


Jag har inte haft några långa smärtor idag, utan som små hugg i ryggen. Jag kan ju redan ha kissat ut stenen, det vet man ju inte. Men nu funderar jag på att göra en klippbok med alla mina sjukdomar (skojar ju bara). Men jag har haft mycket SKIT genom åren och det blir ju bara värre och värre.


Jag blir hos föräldrarna i natt också, läkaren var väldigt tydlig att jag skulle ta detta allvarligt och åka till akuten om smärtorna blev värre eller om jag får feber.

Jag får ta en dag i taget. Jag är ju på benen, men har illamående nästan hela tiden.

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards