Alla inlägg den 28 juni 2011

Av Sandra - 28 juni 2011 21:39

Man har ju alltid förstått att det är tufft att vara småbarnsmamma, men nu fattar man verkligen. Jag vill inte kalla det tufft, för jag stor-trivs. Hade väl gärna fått lite mer sömn, men förhoppningsvis blir det bättre. Men jaghar en "famnig" tjej, så nästan all tid går åt henne. Hon somnar aldrig själv utan det är att söva henne, inför natten ligger hon och gosar nästan 1 timma innan hon ger upp för sömn.

Jag har så många omkring mig som stöttar och hjälper och därför känns det inte att ara ensamstående mamma. Jag vet ju att pappan gärna ställer upp så jag klarar detta.


Idag var det varmt ute och Stina var helt blöt på tröjan av svett. Vad ska man ha på dom små??? Idag hade hon kortarm och kortbyxa. Denna mössa gör ju inte värmen lättare att handskas med för de små.

Hemma försökte jag med bad (för det älskar hon annars), flaska, byta blöja, pussa, gosa, men inget hjälpte. Till slut blev det bröstet och det lugnade. Vid såna tillfällen är jag glad att jag kämpar med amningen. Så idag fick jag lite mer ork att jobba med amma 2 gånger om dagen. Så mysigt ju när det väl fungerar.


Bifogar kort.


Midsommar, så fin i hatten

  

Min lilla äslkling ska bada, hon älskar det!!!   Leena, Adelé och jag  

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards