Alla inlägg den 21 juni 2011

Av Sandra - 21 juni 2011 21:11

Jag är konstant hungrig nu för tiden. Det är verkligen så jobbigt, helst med diabetesen. Det är ite bra att småäta.

Värst är om nätterna. De nätter jag är uppe många och långa stunder med Stina är jag jätte-hungrig. Jag försöker äta nåt lite rejälare innan jag lägger mig men spelar ingen roll vad jag äter. Är ändå hungrig snart igen.

Kan tänka mig amning tar endel, men nu ammar jag ju bara 2 gånger om dagen så det tar ju inte så mycket energi.


Igår var det bvc och Stina väger nu 4150 gram. Det var en oerhörd lättnad att se de siffrorna. Hon får i sig mat nu!!!!

Jag ger nu flaska och sen ammar som jag skrev innan 2 gånger om dagen. Fungerar bra och jag ska försöka amma så länge jag/vi orkar. Det är ju bra med bröstmjölk för Stina även om det inte är i stora mängder. Men at ta bort amningen helt vill jag inte. Hade helst sett att det fungerat fullt ut, men nu när jag ser hur bra Stina mår av att få i sig mat så vet ag ju att det inte var bra för henne att bara amma.

Vi har en liten rutin på morgonen som jag vill ha kvar. Stina vaknar ju gärna   tidigt så då får hon lägga sig hos mig och amma. Jag kan då vila en stund till och det är en så MYSIG stund med henne. Alla stunder är ju underbara, men just det morgonmyset gillar vi


Idag har hon ätit ganska få gånger, men jag känner inte jag behöver väcka henne var tredje timma nu. Hon får äta när hon är hungrig. Hade gärna haft henne att äta nu, för om jag lägger mig kommer hon vakna om 1-2 timmar och då sover jag ju som bäst.


Men ska lägga mig nu, imorgon ska vi åka till LInköping med Leenao ch Adelé. Blir ett spännande äventyr. Första långa bilturen med Stina och även första shoppingturen. Trots usel ekonomi som mammaledig har jag några "måsten" att kolla efter. Får köpa det billigaste ;)

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards