Direktlänk till inlägg 16 juni 2011

livet

Av Sandra - 16 juni 2011 13:16

Blir inte mycket data-tid just nu... ;)


Mitt liv består just nu av Stina och det är ju underbart!!!! Det vi kämpar med är fortfarande amningen. En liten resumé...........

I måndags var vi på bvc och hon hade gått upp bra!!! Men i tisdags tyckte jag inte hon fick i sig mat när hon ammade, men gav ju fortfarande ersättning på sked. På  kvällen och natten börjar hon spotta ut ersättningen.

Jag ringer bvc på morgonen och säger som det är.... DET känns inte bra!!!!

Jag fick komma direkt och mig magkänsla stämde. Hon hade endast gått upp 10 gram på 2 dagar. De ska ju gå upp 20 gram per dag.

Så vi bestämde att trots jag inte ville innan, nu blir det ersättning på flaska och amning. Men erkände till bvc att det börjar ta på krafterna att kämpa med amning när det inte ger resultat. Hon sa åt mig att ta en dag i taget, slutar jag amma så gör jag. Jag har gjort allt jag kan göra för att det ska fungera, sa hon.

Så igår fick Stina flaska efter amning, hon klunkade i sig 70 ml........ det visar ju att hon inte får i sig bröstmjölk i bra mängder.

Men jag ammade innan sista målet med, i natt fick hon bara flaska.

Jag ringde bvc igen för att bara prata och hon tipsade om att försöka amma 2 gånger per dag eller när jag känner det spänner. Det är ju bättre än att inte amma alls. Jag testade och gav Stina mat när det spände. Då kom det massa!!!! Så ska testa bara amma när jag känner att jag har mjölk.

Stina däremot märks det redan att hon får i sig mat. Nu vaknar hon, äter och somnar igen. Hon har haft lite svårt att somna själv eller somna alls ibland. Men hon verkar mer nöjd nu. Vägning på måndag igen!!!!

Tar gärna tips om ersättning och amning... ;)


Igår var vi på jobbet och hälsade på. Hon träffade de flesta av jobbarkompisarna och var i alla famnar. Träffade även några av "mina boende". Fick så fina kläder och en leksak. Leksaken ska jag gå och byta idag. Blir tyvärr så i ett litet samhälle att många köper samma med bara en leksaksaffär....

 

Johanna kom på kvällen så jag åt i lugn och ro. Självklart sov Stina hela tiden (i Johannas famn), jag som säger jag inte får äta för hon är vaken.

Ikväll kommer Stinas pappa så jag ska åka och handla lite och sen ska jag vara med en stund på telefonmöte.

NU ska jag sova en stund!!!!


Min lilla älskling   

     


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 16 augusti 2012 21:12

Nä nu ger jag mig. Lägger ner min blogg för tillfället iaf. Jag gillar att ha några läsare men statistiken visar ganska få just nu. Jag valde ju att låsa bloggen så mitt fel. Men har ändå aldrig ork el tid, mår inte särklit bra just nu men kämpar f...

Av Sandra - 8 augusti 2012 21:07

Blev inte att få fart på bloggen, hinner aldrig och är så trött. Alla pratade om att man blir så trött första tiden som mamma, men den tiden har jag nu. Jag är trött hela tiden. Stina vill gärna busa i min säng och så fort jag lägger mig hålle rjag...

Av Sandra - 2 augusti 2012 14:17

Jag vet inte om jag har några läsare kvar efter denna sommar. Att blogga har inte funnits i min vardag.   Jag har nu städat och skulle helst sova liye, men ska jobba snart. Så tänkte ta en snabb bloggning om sommaren.   Stina och jag har förs...

Av Sandra - 2 augusti 2012 11:42

1 timmas promenad avklarad i värmen. Gick utan barnvagn så lite mer motion än när man går med vagn. Stina är hos sin pappa två dagar. Jag ska jobba ikväll och imorgon. Nu testkör jag min nya tvättmaskin och ska ta en sväng med dammsugaren och moppe...

Av Sandra - 31 juli 2012 21:00

Ingen aning om vad  jag ska skriva om idag men hamnade här.   Jag kämpar mot vikten, igen. Jag mår riktigt dåligt över hur jag ser ut men varje gång jag äter duktigt får jag sockerkänning och får ta socker. Inte bästa. Tips? Jag är väldigt rädd...

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards