Direktlänk till inlägg 4 juni 2011

livet som mamma

Av Sandra - 4 juni 2011 16:00

Som sagt så blir det inte mycket dator alls nu, men jag älskar min tjej och vi har det gott.

Nu har syster med familj varit hemma 2 dagar så vi har varit med familjen hela dagarna. Kusinerna och mostrarna har pussat på Stina så hon har haft det bra och jag har vilat lite när jag haft någon som gosar med tjejen.


Vi var på bvc igår och vägde. I onsdags hade hon ju bara gått upp 15 gram vilket var för lite. Så blev ny vägning igår och tjejen hade gått ner 20 gram. Kändes inte kul alls. Men jag fick tips om hur vi ska amma, hon får inte ligga länge på varje sida för då tar det för mycet energi på henne. Sen blir det att mata med lite ersättning ett tag. Jag matar det med sked och det funkar toppen. Vi fick låna hem en våg så ska väga innan och efter mat ibland och nakenvikt varje dag. Tog en nakenvikt imorse och nu har hon gått upp 60 gram (om jag räknat rätt). Så det verkar fungera med det vi gör nu med maten. Om hon går ner mer under helgen blir det BB igen och det vill vi inte.


Så kommer inte ha mycket besökare förrän allt fungerar, bvc rekomenderade lugn och ro och inte mycket planerat. Idag är vi bara hemma, Markus var här en sväng. Jag har inget behov av vila idag. Stina sov 10 timmar i natt, med ett matuppehåll.... så jag är ganska utsövd ;)

Men det är skönt att bara vara hemma. Jag ska börja lite smått med cupen nu, sen ska vi ta en promenad efter nästa matning.


Just nu sover Stina. Efter maten tog vi första badet hemma. Det var lie gnälligt ibland, men mest njöt hon. Sen la vi oss i soffan  och hon slocknade liggandes på mig. Har ju hört de inte får sova på mage, men att ligga och gosa på mage en stund måste väl vara ok???? Så mycket saker som ämdras med tiden.

Som kudde eller inte..... jag har hört inte, men nu sa bvc att det var tillbaka att ha kudde........


Ett kort på min nybadade tjej   som blir 2 veckor i natt.......  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 16 augusti 2012 21:12

Nä nu ger jag mig. Lägger ner min blogg för tillfället iaf. Jag gillar att ha några läsare men statistiken visar ganska få just nu. Jag valde ju att låsa bloggen så mitt fel. Men har ändå aldrig ork el tid, mår inte särklit bra just nu men kämpar f...

Av Sandra - 8 augusti 2012 21:07

Blev inte att få fart på bloggen, hinner aldrig och är så trött. Alla pratade om att man blir så trött första tiden som mamma, men den tiden har jag nu. Jag är trött hela tiden. Stina vill gärna busa i min säng och så fort jag lägger mig hålle rjag...

Av Sandra - 2 augusti 2012 14:17

Jag vet inte om jag har några läsare kvar efter denna sommar. Att blogga har inte funnits i min vardag.   Jag har nu städat och skulle helst sova liye, men ska jobba snart. Så tänkte ta en snabb bloggning om sommaren.   Stina och jag har förs...

Av Sandra - 2 augusti 2012 11:42

1 timmas promenad avklarad i värmen. Gick utan barnvagn så lite mer motion än när man går med vagn. Stina är hos sin pappa två dagar. Jag ska jobba ikväll och imorgon. Nu testkör jag min nya tvättmaskin och ska ta en sväng med dammsugaren och moppe...

Av Sandra - 31 juli 2012 21:00

Ingen aning om vad  jag ska skriva om idag men hamnade här.   Jag kämpar mot vikten, igen. Jag mår riktigt dåligt över hur jag ser ut men varje gång jag äter duktigt får jag sockerkänning och får ta socker. Inte bästa. Tips? Jag är väldigt rädd...

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards