Alla inlägg under maj 2011

Av Sandra - 12 maj 2011 22:44

  Det har nog aldrig hänt att jag kollar på ett kval till eurovision. Jag gillar svenska melodifestivalen och ibland ser jag finalen i eurovision. Men i år gillar jag verkligen bidraget Sverige har, så tänkte jag kollar.

Men fy vad dåliga alla bidrag va, Danmark var väl ok. Nu är det bara långdraget, men vill se slutet om söta Erik sjöng sig vidare. I så fall blir det ju finalen på lördag. Om inte Sverige är med kollar jag inte på någon final. ;)


Jag sov riktigt dåligt till idag, så är ganska trött men hoppas kunna somna ganska fort sen. Jag vaknar varje gång jag vänder mig om nu, av denna värk. Jag skulle förklara för läkaren idag hur det kändes, men det är svårt.

Min enkla förklaring var att när jag ställer mig upp känns det somom jag ska gå av under magen och sen när jag rör mig känns det som någon sticker knivar i ljumskarna och neråt. Då förstår väl alla.. ha ha.....

Blir panodil till natten idag, inte bästa smärtlindring, men läkaren tyckte ändå jag skulle testa det för att klara några dagar till. Min kropp är inte alls redo för förlossning än.  Jag klarar några dagar till utan att be om planerat kejsarsnitt, det är ju bättre för både mig och bebisen att föda vaginalt. Mer än så skriver jag inte om dagens Västerviks-besök.

Jo jag kan ju skriva att bebisen mår toppen!!!! Bara jag som blir sämre och sämre........... men allt för den i magen ska må bra.


Spänningen stiger...... vem går vidare...... ett land kvar OCH DET VAR SVERIGE!!!!! Det var ju lite spännande....


Godnatt

Av Sandra - 12 maj 2011 16:51

När jag bytte blogg så kom det nya kommentarer ganska ofta men nu händer det inte mycket.... lite synd....


Jag har inte heller några kommentarer idag. Jag är trött, kan inte ens beskriva hur trött. Men känns som jag kommer börja stor-gråta när som helst, av trötthet. Det har varit en omtumlande dag som inte slutade som jag ville.


Tack Erica för idag   


39 veckor idag!!!!!

Av Sandra - 11 maj 2011 14:08

   Jag kollade min kalender idag och jag hade visst två katter som fyller år idag, 7 år. Tiden går fort, känns inte så länge sen jag hämtade hem dom från Kristdala.

Men de har väl fått en liten present, för jag kände mig pigg idag. Jag pustade och stöndade men lyckades få på dom halsband och koppel så vi gick ut på baksidan. Första gången de går i koppel och de har inte varit ute sen de va kattungar. De var jätte-duktiga och gick omkring helt orädda. Elsa åt massa gräs så få se omdet blir kräks sen då... hmmm....Kopplen va lite korta så jag hade lite svårt att hålla i båda, för de skulle ju inte gå åt samma håll. Jag får skaffa en lina så de kan gå omkring utan min hjälp och jag kan sitta och sola.


Men då dyker ju frågan upp i huvudet igen om jag ska låta dom bli utekatter, men jag är inte så säker. Har de varit inne i 7 år, så vet de ju inget om utelivet. Till att börja med får det bli i koppel, så får jag se hur jag känner sen. Det är vääääldigt mycket katter runt mitt hus redan.

Är det någon som har haft innekatt länge och släppt ut den/dom????


Vi gick iaf in efter en stund och jag höll mig i köket. Jag rostade lite ny musli (havregryn, solrosfrön, kokos blev det idag) samtlidigt som jag kollade igenom BB-väskan (hoppas ju få åka in snart). Har jätte-problem med att packa ner byxor, för jag kan inte ha mer än ett par och dom använder jag ju hemma varvat med kjolen jag hittat i garderoben. Men hittade två par tunna pyamasbyxor jag packade ner. De duger att ha på sig på BB. De sitter skönt och är som sagt tunna i denna värme.


Jag kokade lite ägg så det finns färdiga i kylskåpet, sen lagade jag mat. Blev inget storkok utan enkelt med klyftpotatis, korv och broccoli.

Jag har iaf varit lite aktiv idag, men nu känns det som någon sticker knivar i mina ljumskar. Ska plocka i diskmaskinen sen ska jag vila.

Av Sandra - 10 maj 2011 22:18

Solade hemma hos mamma idag. Har redn börjat använda amningslinnena, de är så sköna och passar magen, hittade en kjol i garderoben som inte ens är mammakjol MEN DET BÄSTA plagget just nu.

Idag är v.38+5

  

Kvällen blev ju i soffan. Zimba la sig på ett nytt ställe idag. Inget ställe jag skulle valt, vid mina varma fötter   

  


Av Sandra - 10 maj 2011 17:00

Mitt vardagsrum kommer verkligen bli svettigt i sommar. Det är redan som en bastu här. Värmen drar sig ju uppåt och solen ligger på dessa stora fönster. Jag har rullgardiner nerdraget och golvfläkten på, men när man kommer upp för trappen slår värmen till en. Sen tycker jag man vänjer sig fort, ganska skönt att ligga framför fläkten. Det är just när man kommer nerifrån det är jobbigt. Sovrummet är ingen fara med och nere är det svalt och skönt. Det lär inte blir mycket tv om dagarna i sommar!!!

Men jag älskar att ut och gå och äta glass så vi får ta barnvagnen på äventyr om dagarna. Finns ju många vänner att träffa, jag har varit väldigt osocial med vissa under graviditeten.


MVC gick bra, känns skönt att höra hjärtljuden när jag har ont. Men det verkar inte påverka bebisen att jag har ont   Fortfarande rörligt huvud......... jag hade inte gått upp något i vikt, så har inte svullnat mer.... härligt det iaf ;)


Åkte sen till mamma (där ingen va hemma), men lånade duschen och la mig sen i en solstol 1 timma även idag. Såg jag hade blivit lite röd, jag älskar att få solbränna och va brun o fin!!!!

Mamma kom hem sen så pratade lite med henne innan jag åkte hem. Nu ska jag strax äta och ta kväll.

Dagarna går ju betydligt fortare när jag kommer ut några timmar, men imorgon är schemat tomt. Få se hur jag mår om jag kanske åker ut och tar en glass med någon.   


Av Sandra - 9 maj 2011 18:36

Jag tog mig till mamma på lunch, rösti och bacon.. mums.....

Helt underbart med en dusch och slippa knäla sig ur badkaret. Alla muskler slappnar av för en stund.

Sen tog vi oss varsin solstol och satten oss i solen. Passande var ju glass med jordgubb och vaniljssmak med färsk ananas. Helt underbart gott. Vi satt där i solen och pratade 1 timma, helt underbart. Mamma brukar inte kunna sitta still så länge, men hon resten sig bara en gång när hon ville ha kaffe ;)

Jag mådde så bra av att sitta där och glömma allt det onda. Men sen ställde jag mig upp och då kom värken tillbaka igen. Men hade ju 1 bra timma ;)


Har försökt göra lite arbete på datorn, men idag får jag ont i ryggen av att sitta vid datorna så det får bli att dra ut på det till imorgon. Gör lite lite i taget, så blir nog ändå klart imorgon.

Nu kommer värken i ryggen, så ska lägga mig igen.


Imorgon ska jag till barnmorskan, ska bli skönt att prata lite om det onda och att höra bebisens hjärtljud igen. Hon kan ju ha något tips. Vet inte om jag vill gå såhär i 9 dagar som det är kvar till bf.

Av Sandra - 9 maj 2011 11:47

I natt har jag sovit mååånga timmar. Somnade fort och har ju som vanligt varit uppe några gånger men somnat om. Imorse vaknade jag och kände jag ville sova mer, gissade klockan va runt 8 eftersom jag ville somna om. klockan va 10.00, så då gick jag upp. Kunde nog somnat om igen, men vill kunna sova natten som kommer med. Behövde nog lite sömn efter igår.


Jag fick åka och hälsa på förlossningen igår em/kväll. Jag började ju få ont i lördags kväll och när det inte släppt igår em så ringde jag förlossningen för att lugna mig lite. De kan ju inte göra så mycket via telefon så de bad mig komma och göra en koll. Så jag ringde syster och hon hämtade mig direkt. Mitt i samtalet till Leena började jag stor-gråta??!!

Jag har aldrig haft lätt för att gråta, men kan väl förstå som igår, alla känslor som kommer när man helt plötsligt har ont och inte vet vad det kan vara. Jag lugnade mig snabbt iaf ;)


I Västervik blev det CTG och andra undersökningar. Jag lyssnade mycket noga på vad barnmorskan sa, men när vi gick till bilen hade jag fått blackout!!! Kom inte ihåg vad hon sagt, så Leena förklarade igen. När jag sen ringde mamma kom jag inte ihåg igen......

Men allt var bra och inga tecken på förlossning. Jag har fortfarande ont, men magen gör sig väl redo och allt trycks neråt. Det går bra när jag ligger ner, men att gå är en pina. Så nu vilar jag ännu mer.


Jag vet att det kommer att komma ännu mer värk sen, men då är man ju på förlossningen. Inte kul att gå hemma och ha ont. Även att jag vet allt är bra så är det otäckt att ha ont konstant. Tur jag känner bebisen röra sig ibland, det är lugnande att känna en fot, ben sticka upp ibland.


Idag har jag tänkt jobba lite med datorn och smålandscupen. Jag vill ha det klart idag ifall man får åka in igen ;)

Ska ta mig bort till mamma på lunch sen och låna deras dusch. Att ta sig i badkaret nu är helt kört.

Av Sandra - 8 maj 2011 09:24

Jag har ju klagat över mina två sista nätter så måste ju skriva något positivt idag. Jag har sovit HELA natten!!!!

Somnade så fort jag la mig och sov till 9. Visst har jag varit på toabesök ett antal gånger, men så är det ju jämt och jag somnade om direkt varje gång. Känns skönt attt vara lite utvilad igen.


Inte mycket planer idag. Mamma och jag ska till Willys. Vi skulle åka igår kväll, men då klarade jag inte stå upp för de sammandragningar jag hade då. Jag känner fortfarande en "spänning" på undersidan av magen när jag står upp men ska ändå åka. Svårt att förklara hur det känns, alla gravida får nog olika "känningar".

Det är folkracemöte ikväll, men jag sa till fru ordförande att jag inte kommer. Jag har ju så svårt att köra bil och köra för ett möte på ca 30 minuter känns inte någon mening med. Jag missar SÄLLAN möten så de klarar sig nog ;)


Igår kväll var inte min diabetes bra, låg på 12,8 efter maten. Vi åt risgrynsgröt, ägg, korv hos mamma. Det är så länge sen jag åt det så visste inte alls hur mycket insulin jag skulle ta. Tog till slut 14 e, men det var tydligen för lite. Ja ja det sjönk till natten iaf och nu vaknade jag på 4,6.


Ha en trevlig dag!!!!


Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards