Direktlänk till inlägg 26 maj 2011

blodsocker

Av Sandra - 26 maj 2011 18:23

Nu börjar amningen ta fart och det märks i mina blodsockervärden. Jag sjunker rejält efter varje amning/pumpning, men det är det värt. Jag tänker absolut inte avstå frånatt amma min Stina för diabetesen. Nu jobbar jag istället med att dra ner på alla insulindoser och hitta något som passar. Blir ju en omställning hemma sen med när jag kan börja ut och gå igen. Men det kommer ordna sig, har sån pass koll så jag känner när det är dags för druvsocker och stick i fingret. Det är skönt att känna när "känningen" är på väg.

Det jag inte gillar är amningskupan. Än så länge har det inte fungerat utan, men hoppas på det. Någon som har tips? Visst använder jag kupan om det blir så men det gör ju hela grejen med amning ännu "bökigare"... ;)


Jag har varit på kort promenad idag, lämnade Stina hos personelaen en stund. Jag gick runt huset till apoteket. Fy så sakta det gick och jag pustade bra, men jag gjorde ju en bukoperation i lördags natt och har inte gått sen dess (mer än här inne). Det var skönt med luft iaf och nu har jag ett lager dextrosol. Om jag är kvar imorgon ska jag ta med Stina ut. Jag fick låna en vagn och det kan ju va skönt för mig att ha lite stöd när jag går.


Stina sover gott efter en STOR måltid. Hon åt mängder denna gång så hon borde va helt slut. Jag springer till tvättstugan iband och kollar min tvätt. Hade ju inte så mycket kläder som passade en snittad mage så lånade tvättmaskin idag. Har haft samma kjol sen fredags, men det är den enda jag kan ha över magen just nu. Men ska ta bort stygnen om 5 dagar så sen kan jag nog ha mer kläder som finns hemma. Packade inte ner så mycket som jag borde, men trodde ju inte jag skulle bli kvar en vecka om inte mer.

 
 
Ingen bild

Malin Västervik

26 maj 2011 18:50

Hej på er! Skönt att höra att ni mår bra och att lillstrumpan käkar ordentligt :) Natusan amningskupor var de enda som funkade för mig.
Har sett att nån mer kommenterar som heter som jag så därför blev det detta namnet!
Kram till er

 
Ingen bild

Camilla

27 maj 2011 15:06

Massa tankar till er två. Vad kul att läsa om er första tid! Hoppas allt nu rullar på bra och att du får igån amningen som du vill och snart får åka hem. KRAM Camilla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 16 augusti 2012 21:12

Nä nu ger jag mig. Lägger ner min blogg för tillfället iaf. Jag gillar att ha några läsare men statistiken visar ganska få just nu. Jag valde ju att låsa bloggen så mitt fel. Men har ändå aldrig ork el tid, mår inte särklit bra just nu men kämpar f...

Av Sandra - 8 augusti 2012 21:07

Blev inte att få fart på bloggen, hinner aldrig och är så trött. Alla pratade om att man blir så trött första tiden som mamma, men den tiden har jag nu. Jag är trött hela tiden. Stina vill gärna busa i min säng och så fort jag lägger mig hålle rjag...

Av Sandra - 2 augusti 2012 14:17

Jag vet inte om jag har några läsare kvar efter denna sommar. Att blogga har inte funnits i min vardag.   Jag har nu städat och skulle helst sova liye, men ska jobba snart. Så tänkte ta en snabb bloggning om sommaren.   Stina och jag har förs...

Av Sandra - 2 augusti 2012 11:42

1 timmas promenad avklarad i värmen. Gick utan barnvagn så lite mer motion än när man går med vagn. Stina är hos sin pappa två dagar. Jag ska jobba ikväll och imorgon. Nu testkör jag min nya tvättmaskin och ska ta en sväng med dammsugaren och moppe...

Av Sandra - 31 juli 2012 21:00

Ingen aning om vad  jag ska skriva om idag men hamnade här.   Jag kämpar mot vikten, igen. Jag mår riktigt dåligt över hur jag ser ut men varje gång jag äter duktigt får jag sockerkänning och får ta socker. Inte bästa. Tips? Jag är väldigt rädd...

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards