Alla inlägg den 17 maj 2011

Av Sandra - 17 maj 2011 19:38

Någon promenad har det inte blivit. Idag har jag svårt att stå upp, värken i ljumskarna är tillbaka. Men har bytt lakan i min säng, så det var ju ett gympa-pass bara det... ha ha


Blev 2 tavegyl idag så som jag gissade inna så slocknade jag i soffan under eftermiddagen. Blev bara 30 minuter men det räckte gott. Hoppas kunna sova i natt lite, ska sitta uppe längre än vanligt så jag verkligen är trött.


Sitter och kollar Fyra bröllop, har följt det några veckor. Alla pratar om att det är en kvinnas högsta dröm att gifta sig. Jag håller inte riktigt med. För mig är inte giftemål något som känns tvunget. Jag vill inte ha något stort pampigt kyrkbröllop, men hittar man den "rätta" någon dag så kanske man tänker annorlunda. Det är iaf lite kul att se vad alla brudar prioriterar. Att ta lån på 100 000 kr för att gifta sig förstår jag inte. Tur alla är olika ;)

Jag har varit på tre bröllop sen jag blev vuxen och de var väldigt olika varann, men alla lika roliga ändå. Man ska ju göra så det passar sig själv och inte andra.


Nu ska jag lägga upp fötterna, de har svullnat mycket senaste dagarna. Har fått konstiga "knölar", ser nästan ut som en luftbubbla på foten. Jag ska till MVC imorgon så barnmorskan ska få kolla på det. Måste ta blodprov imorgon till mitt hba1c, så får se hur det går. De lyckas aldrig sticka mig där, sist fick jag ju gå till vårdcentralen efter många misslyckade stick i armen.

Av Sandra - 17 maj 2011 09:51

Jag tror inte att det är meningen att jag ska sova om nätterna längre. Igår var jag ju helt slut efter dagen, men stannade ändå uppe till 23. Kunde inte somna hur trött jag än kände mig. Gick upp några gånger, tog mig lite filmjölk. Tror jag somnade efter 00.35, men sen var jag uppe 02.30 igen.

Men sen sov jag till 06.30, gick upp igen och har sen slumrat lite till nyligen. Efter 06.30 så började andningen bli tung igen, men jag är säker på att det är allergi. Mina läppar är svullna idag och så är det allergi, så det blev en tavegyl nu. Gillar inte ta tavegyl för jag blir så dåsig av dom.

Jag ska gå ner och ta allergi-nässpray och sen om andningen blir lättare.


Idag har jag tänkt ta en kort promenad och se hur kroppen reagerar på det, sen blir det lunch hos mamma.

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards