Alla inlägg den 13 maj 2011

Av Sandra - 13 maj 2011 18:54

Idag har verkligen varit en toppen-dag. Jag har knappt legat nåt utan varit social. Tror panodilen har hjälpt för är inte samma värk hela tiden idag.


Denna dag:

  • Johanna och jag åkte och stor-handlade på Willys (så blöjor finns hemma massa)
  • Vi satt och tjatade ett bra tag innan hon åkte vidare
  • Jag åt lunch.... kl.15 så ganska sent
  • Åkte till föräldrarna, mamma va hemma så vi tjatade lite
  • Lånade deras dusch och känner mig fräsch igen ;)
  • Pappa kom hem och tankade min bil full   
  • De skulle grilla så jag fick grillad korv och hembakat glutenfritt bröd. MUMS!!!
  • Solen försvann så då åkte jag hem
  • Ska nu kolla massa repriser och mumsa lite godis

Johanna och jag köpte varsin STOR påse lösgodis på Willys till imorgon kväll. Då blir det Eurovision, pizza och godis. Jag brukar inte köpa lösgodis p.g.a gluten. Det är så jobbigt att stå och läsa på alla sorter, men Willys hade jätte-bra skrivet. Det stod väldigt tydligt på varje sort om det innehöll gluten, nötter, laktos o.s.v Mycket bra!!! Jag tål ju varken gluten eller nötter så lösgodis blir på Willys nu.....

Så denna helg blir det extra insulin för jag ska unna mig gott ;)


Trevlig fredag!!!!!

Av Sandra - 13 maj 2011 11:53

Jag vet inte om panodilen hjälpte i natt eller om det bara har blivit bättre. Jag har sovit så gott, inte vaknat av värk eller svett. Det märktes att det var svalare ute i natt. Visst som vanlligt var jag uppe några gånger på toa, men somnar jag om direkt igen så gör det inget.

Det gör inte lika ont idag heller, men tog panodil när jag vaknade. Det känns ju, men ändå inte på samma vis som det gjort hela veckan.


Jag ska snart åka och handla, fjäskade med Johanna så hon ska följa med. Jag kan inte bära på mycket och kylskåpet är ganska tomt. Imorgon flyttar Johanna in för ett tag så får köpa lite gott till henne. ;)

Läkaren tyckte inte jag skulle bo själv nu så då frågade jag Johanna. Vi har pratat om att hon skulle bo här i slutet, men jag har inte kännt att det varit jobbigt att bo själv. Visst klarar jag inget men hemmet får vänta.

Blev ju erbjuden att flytta in till förlossningen redan nu, men det tackade jag nej till. Då ligger jag hellre hemma och ber nära och kära om hjälp. Förhoppningsvis är det inte så långt kvar.


Dags att byta om från de sköna myskläderna och knöla på sig byxor.

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards