Direktlänk till inlägg 12 maj 2011

jag hejar

Av Sandra - 12 maj 2011 22:44

  Det har nog aldrig hänt att jag kollar på ett kval till eurovision. Jag gillar svenska melodifestivalen och ibland ser jag finalen i eurovision. Men i år gillar jag verkligen bidraget Sverige har, så tänkte jag kollar.

Men fy vad dåliga alla bidrag va, Danmark var väl ok. Nu är det bara långdraget, men vill se slutet om söta Erik sjöng sig vidare. I så fall blir det ju finalen på lördag. Om inte Sverige är med kollar jag inte på någon final. ;)


Jag sov riktigt dåligt till idag, så är ganska trött men hoppas kunna somna ganska fort sen. Jag vaknar varje gång jag vänder mig om nu, av denna värk. Jag skulle förklara för läkaren idag hur det kändes, men det är svårt.

Min enkla förklaring var att när jag ställer mig upp känns det somom jag ska gå av under magen och sen när jag rör mig känns det som någon sticker knivar i ljumskarna och neråt. Då förstår väl alla.. ha ha.....

Blir panodil till natten idag, inte bästa smärtlindring, men läkaren tyckte ändå jag skulle testa det för att klara några dagar till. Min kropp är inte alls redo för förlossning än.  Jag klarar några dagar till utan att be om planerat kejsarsnitt, det är ju bättre för både mig och bebisen att föda vaginalt. Mer än så skriver jag inte om dagens Västerviks-besök.

Jo jag kan ju skriva att bebisen mår toppen!!!! Bara jag som blir sämre och sämre........... men allt för den i magen ska må bra.


Spänningen stiger...... vem går vidare...... ett land kvar OCH DET VAR SVERIGE!!!!! Det var ju lite spännande....


Godnatt

 
 
Bisan

Bisan

13 maj 2011 08:18

Jag fattar precis hur du beskriver smärtan , som sagt 3 dgr innan bf kom ju Felix kl 02,15 13/2 natten torsdag till fredagen.
Tror kanske det kan bero på att "dom " bökade med mig måndagen samma vecka ???Nellie blev ju planerat 10 /5 då bf var 20/5 så det absolut "inte "skulle komma igång.

Har inte sett något utav programmen inför lördagens musikduell, annars gillar jag ju musik då jag var med pappa när han sålde musik & jobbade i hans affär. men men tiderna förändras ju och som tur var till det bättre.
På tal om tider så kunde inte Nellie fatta hur alla såg ut på filmen G- som i gemenskap ,den gick på tv igår och Magnus Uggla & Niclas Wahlgren HA HA
// många kramar till er på Linneà dagen idag

http://www.beatricedagar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jessica

13 maj 2011 08:27

Kejsarsnitt är inget kul alls, man kan inte röra sig ordentligt på flera dagar och det gör ONT i snittet efteråt. Isa var fyra dagar när jag klarade av att byta blöja på henne första gången, hon var bara med sin pappa första tiden eftersom jag knappt kunde hålla henne. De första veckorna efter snittet får du inte bära mer än bebisens vikt om du snittas heller. Jag led av foglossning och ischias och kunde inte gå sista tiden. Graviditeter är inte alls kul när man tänker efter, men det är ju värt det när man får sin bebis :) Lycka till!

Sandra

13 maj 2011 10:04

Nej jag strävar inte efter kejsarsnitt heller. Nä graviditet har inte vrait som man "drömt" om, men ändå andrar man ju inget alls. Nu bara längtar jag

 
Ingen bild

Jessica

13 maj 2011 10:12

Det förstår jag! Det är ju helt underbart att bli mamma, är så glad för din skull :)

 
Bisan

Bisan

13 maj 2011 13:39

Man behöver inte ha smärta av snitt det är nog faktiskt vilket som oavsett vaginalt/snitt & visst ska du vara rädd om stygmen oavsett vart dom sitter .
Jag är inte unik men hade inga bekymmer varken vid det planerade snittet eller akuta efteråt
// kram igen

http://www.beatrice-minadagarilivet.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 16 augusti 2012 21:12

Nä nu ger jag mig. Lägger ner min blogg för tillfället iaf. Jag gillar att ha några läsare men statistiken visar ganska få just nu. Jag valde ju att låsa bloggen så mitt fel. Men har ändå aldrig ork el tid, mår inte särklit bra just nu men kämpar f...

Av Sandra - 8 augusti 2012 21:07

Blev inte att få fart på bloggen, hinner aldrig och är så trött. Alla pratade om att man blir så trött första tiden som mamma, men den tiden har jag nu. Jag är trött hela tiden. Stina vill gärna busa i min säng och så fort jag lägger mig hålle rjag...

Av Sandra - 2 augusti 2012 14:17

Jag vet inte om jag har några läsare kvar efter denna sommar. Att blogga har inte funnits i min vardag.   Jag har nu städat och skulle helst sova liye, men ska jobba snart. Så tänkte ta en snabb bloggning om sommaren.   Stina och jag har förs...

Av Sandra - 2 augusti 2012 11:42

1 timmas promenad avklarad i värmen. Gick utan barnvagn så lite mer motion än när man går med vagn. Stina är hos sin pappa två dagar. Jag ska jobba ikväll och imorgon. Nu testkör jag min nya tvättmaskin och ska ta en sväng med dammsugaren och moppe...

Av Sandra - 31 juli 2012 21:00

Ingen aning om vad  jag ska skriva om idag men hamnade här.   Jag kämpar mot vikten, igen. Jag mår riktigt dåligt över hur jag ser ut men varje gång jag äter duktigt får jag sockerkänning och får ta socker. Inte bästa. Tips? Jag är väldigt rädd...

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards