Alla inlägg den 6 maj 2011

Av Sandra - 6 maj 2011 22:50

Idag har det visst blivit några gånger här. Kanske ska testa att inte blogga en dag. ;)


Börjar må bättre iaf nu dags till sängen. Somnade ju förut på soffan, men vaknade några gånger av att jag fick dra efter andan.  Misstänker starkt bebisen som boven för detta.

Är riktigt trött, men efter den hemska natt jag hade till idag blir det svårare att lägga sig och slappna av. Men hoppas få sova i natt, hoppas jag mår bra imorgon.


Imorgon tänkte jag åka till föräldrarna som ska ha min systerdotter Adelé, så då kan jag pussa lite på henne. Sen blir det nog en sväng till vännen Sabina.


Leena och Matias ska på folkrace i Kalmar. Känns konstigt att inte åka, förra året hjälpte jag till att jobba varje tävling där. Men har ju tagit "ledigt" nu. Beklagade mig mycket för Matias igår för är så less på folkrace just nu.

Eller jag är less på allt och orkar inte bry mig om nåt mer än att klara dagarna med magen.

Tror längst in är jag mest avundssjuk för alla orkar jobba på tävlingarna, jag älskar ju det... =)

Men så fort jag har en barnvagn istället för en stor mage kan jag gå runt på tävlingarna med ork förhoppningsvis. Ska inte jobba förrän i höst är det tänkt, mer än det jag gör för Smålands folkracekommitté. det sköter jag via datorn och kan sitta hemma med. Passar perfekt just nu.

Av Sandra - 6 maj 2011 16:54

Fick äntligen i mig lite mat förut. Efter det så slocknade jag, så bestämde mig för att stanna hemma ikväll. Det är ju kul med kalas och träffa familjen, men just nu får jag prioritera bebisen i magen. Men den verkar ju må bra även att jag mår skit. Idag har varit värsta boxningsmatchen, hela magen har rört sig. Börjar tro att den lilla/lille använder mina lungor som boxningskudde för har fortfarande svårt att ta djupa andetag.

Kanske gör sig redo att komma ut, kan ju hoppas....   


Jag får ge Matias lite paket imorgon om jag är på benen. Ikväll blir det att ta det lugnt. Ska kolla på Avatar nu, har sett den men vet jag gillade den massa då.

Av Sandra - 6 maj 2011 12:17

Jag har verkligen en hemsk dag!

Mår illa och är yr hela tiden. Har svårt att gå i trappan, men tv:n + soffan är ju uppe och toaletten nere så måste ju gå ibland. Är helt slut i hela kroppen.

Jag hoppas det vänder, annars får jag stanna hemma ikväll från kalaset.

Av Sandra - 6 maj 2011 10:00

Jag var ju så trött igar men kunde inte sova. Vet inte hur många gånger jag fick gå upp innan jag somnade. Det är ju så att kan man inte sova känner man av att blåsan är full hela tiden. Jag försökte med alla sovställningar som brukar fundera, men det bara kröp i kroppen på mig. Kände mig yr och mådde illa. Tog stick i fingret även att jag visste att det inte va för lågt, men då kan man ju lägga den tanken åt sidan. Det låg ju perfekt för att kunna sova.

Efter några timmar somnade jag, men va uppe vid 4 och vid 7 igen. Somnade om efter ett tag båda gångerna. Vaknade vid 9 och fick ingen luft. Orkade knappt sätta mig upp för sömnen i natt var inte tillräcklig, men satte mig på sängkanten och försökte ta djupa andetag. Efter en stund kunde jag andas ordentligt igen. Ingen rolig känsla att vakna av att bara kunna andas korta andetag........ men hade väl legat på något konstigt vis.


Träffade en mamma på mvc igår och hon va lika stor som mig, men sen kom det fram att hon skulle ha tvillingar om två månader. Va föräldragrupp där och när jag kollade runt så är min mage ganska gigantisk. Verkade iaf vara en rolig föräldragrupp, alla va i min ålder och de satt och småpratade i väntrummet. Med den gruppen jag gick i var det tyvärr ingen som sa något i onödan.


Blir en liggandes dag och ska försöka sova lite sen igen. Ikväll är det kalas för Matias så vill va lite pigg då.

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards