Alla inlägg den 30 april 2011

Av Sandra - 30 april 2011 15:28

Vilken underbar dag!!!! Så nu måste jag få skriva om den, är så stolt över att jag varit på benen..... =)


Mamma kom ju hit så hon dammsugade och klippte gräset medans jag:

  • bäddat rent
  • plockat bort lite klädhögar
  • sopat på uteplatsen
  • börjat dra bort gräs mellan plattorna (inte klart än)
  • stekt plättar

Låter kanske inte mycket, men för mig är det massa!!! När jag stekte plättar kände jag att jag låg för lågt i bs, så tog ett stick....3,1... inte bra... lite dextrozol och en festis blev det. Plättarna var klara så hällde på mycket glass och sylt och åt. Efter en stnd tog jag lite insulin. Få se vad bs ligger på när jag tar nästa gång, jag mår bra nu iaf. Testade en ny sort festis... ganska ok, jag blir så törstig när jag ligger lågt så brukar ta en festis för det höjer bra samtidigt som det släcker värsta törsten. Jordgubb och passion var nya smaken, men apelsin är ändå bäst!!!


Ryggen mådde ju inte så bra av allt stående så jag tog en varm dusch nu, det hjälper faktiskt. Jag slappnar av i kroppen. Nu var det en film på tv, så tänkte vila lite. Jag vill inte dra igång en förlossning, men efter en sån här fysisk dag för mig så vet man ju aldrig... ;)


Har vädrat hela fm, bra med nätdörr. Katterna satt och kollade inne när vi fixade i trädgården. Vet inte hur jag ska göra med dom, men ska ta ut dom i koppel en pigg dag och se vad de säger om det.


           

Min lilla trädgård, är fortfarande lite fox men det tar jag själv när jag kan röra mig igen. Skulle önska mig lite utemöbler men får låna lite av föräldrarna tills jag har råd med egna. Ska hämta lite tsolar imorgon till att börja med.

 

Av Sandra - 30 april 2011 09:29

Idag vaknade jag hyfsat utvilad innan 9... det var några veckor sen jag vaknade av mig själv innan 9. Men tror att jag fått mammas förkylning, halsen svider och näsan är täppt. Jo jag har ju täppt näsa nästan jämt nu av allergier, men idag känns det annorlunda så en liten förkylning. Det är inget man vill ha i vanliga fall och absolut inte när man redan är trött för jämnan.


Men har redan bäddat ur sängen, för idag behövs det nya lakan. Skulle egentligen behöva byta varje dag nu, blir så varm om nätterna ju så jag flyter bort ibland. Men att byta lakan varje dag klarar inte min rygg.


Mamma kommer om nån timma och ska dammsuga och klippa gräset. Själv tänkte jag se om jag lyckas få bort maskrosorna, de är väldigt långa och börjar bli många. Vi får se vad ryggen säger om att ligga på alla fyra. Hoppas solen kommer till baksidan tills jag ska ut.


Nä dags för frukost så jag är klar när mamma kommer   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<<
April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards