Alla inlägg den 19 april 2011

Av Sandra - 19 april 2011 15:46

Blev en seg timma hos barnmorskan idag. Jag ser ju oftast fram emot att gå dit. När jag väl är där så är det en ny undersköterska där, inte min bästa som alltid tar emot med ett leende. Denna undersköterska visste inget om vad jag skulle ta för prover, så jag fick säga till om allt. Det var ju även dags för ett nytt hba1c, men när hon misslyckats ta blodprov en gång gav hon upp och tog med mig till labb på vårdcentralen. Där stack de två gånger, sen gick det. Jag brukar inte va så svårstucken, men han på labb sa att många gravida blev det.


Besöket hos barnmorskan efter det gick ju bra. Jag fick skriva en sammanfattning på min graviditet och mina önskemål till förlossningen. Hon frågade lite om Johanna och pappan till barnet och vi skrev  även in det i sammanfattningen. Kan ju vara bra att förlossningen vet att det är en vännina på plats och ingen pappa. Men jag har ju skrivit upp lite i min mapp jag ska ha med till förlossningen.

Fick en ny tid om en vecka igen, skulle ta lite prover innan jag ska till Västervik nästa vecka.


Mamma ringde och kunde komma och jaga dammsugaren, så jag fick lite energi och gick runt med dammvippan. Så det är lite dammat, dammsugat och gardinen är nu uppsatt i barnrummet.


Nä nu är tvättmaskinen klar, tror den hoppar ut från toaletten snart. Måste skaffa halkmatta för jag orkar ju inte flytta in den mot väggen varje gång. Tvättade tyget till barnstolen jag fick från storasyster. Få se om jag får på det igen sen.....  ;)

Sen åker stolen upp på vinden tills det är dags att använda den om ca 6 månader.

Av Sandra - 19 april 2011 10:15

Hur vänjer man sig vid denna trötthet. Idag skippade jag allergitabletter, men är inte piggare för det. Undra om jag ska va såhär seg nu sista veckorna.

Jag ska åka till barnmorskan nu, men hade gärna åkt senare, för känner mig helt "borta" i kroppen. men ska väl orka lämna lite urin och blod....

   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mitt liv med diabetes och min dotter Stina.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<<
April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards